روحانیت شیعه در مقابله با تهاجمات فرهنگی هوشیار باشد93/07/12

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/IMAGE634400197891875000.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در مدرسه حضرت ولی عصر (عج) طی سخنانی فرمودند:وظیفه روحانیت شیعه در مقابله با تهاجم فرهنگی، پاسخ گویی به شبهات اعتقادی جوانان، فحشا ء و فتنه های دشمن که هر روز جدیدتر می شود را بسیار سنگین عنوان کردند و برضرورت هوشیاری حوزه در مقابله با انواع دسیسه های اهریمنان تاکید کردند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: روحانیت لازم است در مقابله با فتنه ها و رسانه های بیداری و شنیداری همانند 8 سال دفاع مقدس خود را فدای اسلام، مقدسات وآرمان های انقلاب کند تا مبادا گزندی به سرمایه مردم برسد، زیرا روحانیت سنگربان وحافظ دین  می باشد.

امام جمعه قم با بیان این که روحانیت امروز باید در  عرصه های علمی، اخلاقی، شناخت زمان و استفاده از اندوخته های علمی برای هدایت جامعه افتخار آفرین باشد خاطر نشان کردند: کسی که در مکتب حضرت امام صادق (ع) مشغول تحصیل است،باید این عرصه ها  از ضروریات زندگی او باشد و تمام همت و تلاش را برای اعتلاء، عزت وسربلندی این مکتب در جامعه بکار بگیرد .

عضو خبرگان رهبری این عناصر را بهترین نقشه راه، برای سربلندی حوزه برشمردند و اظهار داشتند: اگر این نقشه راه در جامعه روحانیت شیعه عملی شود و در زندگی خود به عنوان یک اصل جدا نشدنی بکار ببندند، قطعا موجب درخشش حوزه ها خواهد شد. 

آیت الله حسینی بوشهری، تخریب هر یک از نقشه و ستون اصلی حوزه را مساوی با تعطیلی وظایف حوزه که همان مرزبانی از دین است عنوان کردند .

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بی انگیزگی علمی، درگیر شدن طلاب با شبکه های اجتماعی، رسانه ای، ورود در فضای های غیر ضروری و ... را از آفت و آسیب های جدی حوزه برشمردند .

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، افراط و تقریط را دو  عامل مخرب دانستند و اظهار داشتند:  لازم است روحانیت نقشه راهی که برای آنها ترسیم شده درکنار هم و بدون هیچ گونه افراط و تفریطی انجام بدهند تا مانند گذشته شاهد درخشش حوزه ها باشیم .

عضو خبرگان رهبری دوری از معنویت، بی اخلاقی، قانع نبودن در زندگی و روی آوردن طلاب به شغل هایی که هیچ سنخیتی با زی طلبگی ندارد از دیگر آسیب های جدی روحانیت دانستند و ابراز داشتند: متاسفانه بعضی ها، مسیر طلبگی را به اشتباه رفته اندو راه را گم کرده اند و غافل شده اند از این که برای چه چیزی واردحوزه شده اند؟و اگر این غفلت ها ادامه داشته باشد، معلوم نیست آخر کار آنها به کجا ختم شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.