نیازمند شبکه تلویزیونی خصوصی برای حوزه هستیم94/06/25

http://bushehri.net/images/zamanmmm/12547%208.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: افسوس مي خورم از اينکه حوزه علميه از يک شبکه قوی شبیه یکی از شبکه های رسانه ملي برخوردار نيست. زیرا علاوه بر سايت ها و شبکه هاي مجازي خوبی که در حال حاضر حوزه دارد، نيازمند چنين شبکه اي براي پيام رساني شبانه روزي از سوي حوزه هاي علميه هستيم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفت‌وگوی تفصیلی با یکی از خبرگزاری ها  با اشاره به روز افزون شدن مخاطبان حوزه  در سراسر عالم  اظهار داشتند: خوشبختانه با توجه به گسترش کاربري اينترنت، فضاهاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، مخاطبان ما مخاطبان جديدي شده اند.

ایشان ادامه دادند: اگرچه در گذشته مخاطبان سنتي ما پس از نماز جمعه يا نماز جماعت پاي منبر سخنرانان مي نشستند، اما مخاطبان جديد بويژه نسل جوان ديگر اينگونه نيستند. حوزه علميه در اين زمينه کار محدودي را شروع کرده اما بايد با برگزاري همايش ها و سمينارها به طرح جديدي براي ارتباط با مخاطب دست يابيم.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان داشتند: در گذشته مخاطبان ما مشخص بودند، نياز و اطلاعات آنها هم محدود بود. طلاب و فضلا و نظريه پردازان نيز متناسب با مخاطب، برنامه هايي را در مساجد که بزرگترين پايگاه هاي ديني ما بودند، طراحي کرده و مطالبشان را منتقل مي کردند. اما امروز نيازمند برقراري ارتباط با مخاطباني در جاي جاي کشور و جهان هستيم. امروز در سهل ترین و کوتاهترين زمان مي توان با مخاطبي در دورترين نقطه دنيا ارتباط برقرار کرد و به سوالات و ابهامات کساني که تشنه معارف ديني ما هستند، پاسخ داد.

ایشان با بیان اینکه هر چند صدا و سیما اعلام آمادگی کرده است که اگر حوزه ها توليد برنامه داشته باشند براي انتشار آن مي توانند از شبکه هاي موجود استفاده کنند فرمودند: تجربه نشان داده که «مهمان بودن، غير از صاحب خانه بودن است». اگر حوزه هاي علميه بتوانند خودشان صاحب خانه باشند، بهتر مي توانند به وظايفشان عمل کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.