هر جا شهیدی مدفون است، آن فضا عطرآگین است92/11/25

http://www.bushehri.net/images/ejlasiie/1/IMG_9858.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری فرمودند: زمانی که کنار مرقد مطهر شهداء قرار می گیریم، می بینیم که شهیدان چه اندازه با گذشت، خداباور، دیندار و جانباز بوده اند و در آخرین لحظات زندگی خود نام مقدس فاطمه (س) و مهدی (عج) را بر زبان جاری می کنند.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر پنجشنبه در جمع خانواده‌های شهدا و مردم گناوه اظهار داشتند: ما همان راهی را که خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در رابطه با تعظیم، تکریم و یاد شهداء پیموده اند، دنبال می کنیم و نباید انتظار داشته باشند که ما غیر از مسیر خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) راه دیگری انتخاب کنیم.

ایشان اضافه کردند: در بین عبادات بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند، اما به یک نقطه که می رسیم پیامبر (ص) می گوید که بالاتر از آن خوبی وجود ندارد؛ چرا که تمام چیزهایی که انسان می خواهد برای جانش است و زمانی که انسان جان را در طبق اخلاص گذاشت، اوج دلبستگی و وابستگی به خداست و بالاتر از آن خوبی وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چرا ما یاد شهداء را گرامی می داریم؟ افزودند: این مهم به این دلیل است که هر جا شهیدی مدفون است، آن فضا عطرآگین است.

ایشان  خاطر نشان ساختند: فضای جامعه ما گاهی به سمت های دیگری می رود و گاهی دشمنان ما برنامه ریزی های دیگری می کنند اما، به برکت مرقد مطهر شهداء هر کسی به این یادمان ها بیاید با خدا رابطه برقرار می کند، چون این شهید عزیزترین عزیزش که جانش بوده را را تقدیم خدا کرده و بالاتر از این نیست.

ایشان با اشاره به ضرورت کار فرهنگی در جامعه ما ابراز داشتند: شهداء سرمایه های گرانسنگی هستند که با تمام اخلاص وارد میدان شده اند و این اخلاص می تواند فضای جامعه ما را متحول کند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.