همایش مدیران استانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد92/09/28

http://www.bushehri.net/images/1000/8_185368.JPGدر این همایش حضرت  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و... جمعی از مدیران حوزه و مرکز خدمات استانی حوزه حضور داشتند.

در ابتدای همایش معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه گفت: هدف از برگزاری این همایش نشست دو جانبه میان مدیران مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه علمیه برای خدمت رسانی بیشتر به طلاب و روحانیان است.

ملک‌دار با اشاره به اینکه امسال برای ورودی‌های حوزه طرح سنجش سلامت اجرا می‌شود، بیان کرد: یکی از آسیب‌ها این است که حوزویان درس و بحث را خوب می‌خوانند ولی وقتی به سن بهره‌وری می‌رسند آسیب‌های جسمی نمی‌گذارد از این علم استفاده مطلوب کنند.

در ادامه همایش مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه اسلام بر روی سلامت جسم و روح تأکید فراوانی دارد اظهار کردند: اگر روح و جسم فرد گرفتار مشکل شود قطعا انسان در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف مقدس خود ناکام می‌ماند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در بین اقشار مختلف مردم مراجع از عمر بالایی برخوردارند، گفت: مراجع با توسل و ایمان به خدا روح خود را چنان سالم رشد داده‌اند که آسیبی به جسم آنها نمی‌رسد.

در ادامه مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای مانند امروز دشمنان تلاش گسترده‌ای برای نابودی اسلام نداشتند گفت: روحانیون می‌توانند مکتب اسلام را به جهان منتقل کنند و حوزه باید پاسخگوی نیازهای جهانیان باشد.

در ادامه دبیر شورای گسترش حوزه علمیه با اشاره به اینکه وقتی به ما مسئولیتی می‌دهند این مسئولیت یک امانت در دستان ما است بیان کرد: اگر در نگهداری از این امانت خوب عمل کنیم رضایت امام عصر (عج) را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است این همایش عصر امروز با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاتمه خواهد یافت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.