چیزی که نزد خداست، جز در سایه اطاعت بدست نمی‎آید94/07/18

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%206.jpegحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدير حوزه هاي علميه کشور طی سخنانی با بیان روایتی از امام ششم ما شیعیان حضرت امام صادق علیه السلام عنوان داشتند: عن مولانا و مقتدانا الإمامُ الصّادقُ عليه السلام: «أَمَّا بَعْدُ، فَإِنِّي أُوصِيكَ بِتَقْوَى اللَّهِ؛ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ ضَمِنَ‏ لِمَنِ‏ اتَّقَاهُ‏ أَنْ يُحَوِّلَهُ عَمَّا يَكْرَهُ إِلى‏ مَا يُحِبُّ، وَ يَرْزُقَهُ مِنْ‏ حَيْثُ لَايَحْتَسِبُ، ... فَإِنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- لَايُخْدَعُ عَنْ جَنَّتِهِ‏ وَ لَا يُنَالُ مَا عِنْدَهُ إِلَّا بِطَاعَتِهِ»[1]؛

وجود مقدس امام صادق(ع) به مخاطبشان می‌فرمایند: شما را به تقوای الهی وصیت می‌کنم. خداوند تضمین کرده که تقوا پیشگان از وضعی که دوست ندارند به موضعی که دوست دارند آنها را برگرداند. و بدان‏ها که از آنجا که فکرش را نمی‌کنند، روزی رساند. خدای متعال در مورد بهشت فریب نمی‎خورد و چیزی که نزد خداست، جز در سایه اطاعت بدست نمی‎آید.

ایشان ادامه دادند: معنای سخن این است که تقوا راهی است مطمئن برای هر نوع تحول و دگرگونی از بدی و آنچه نمی‌‎پسندیم، به خوبی‏ها. تقوا راه مطمئنی برای رزق و روزی ما است. خدای متعال بهشت را جز در سایه اطاعت و بندگی به کسی نمی‎دهد.

مدير حوزه هاي علميه کشور افزودند: نیازهای مادی و معنوی انسان را به ناچار به سمت زندگی اجتماعی می‎کشاند. اما این زندگی اجتماعی قانون و ضابطه می‎خواهد؛ زندگی بدون ضابطه و قانون، به هرج و مرج اجتماعی می‏‎انجامد و شالوده زندگی را به هم می‎ریزد. برای حاکم کردن قانون در یک جامعه فرهنگ سازی لازم است؛ اگر بخواهیم همه آحاد جامعه به این اصول و ضوابط اجتماعی پایبند باشند، باید این اصول و ضوابط اجتماعی به صورت ارزش در جامعه نهادینه شود و به صورت یک فرهنگ درآید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.