کتاب درسی «قواعد الفقهیه» آیت الله حسینی بوشهری به زودی منتشر می‏شود.94/09/16

http://bushehri.net/images/busshehri/1/542/58/img-book-entry.jpgبه گزارش معاونت پژوهش موسسه انوار طاها، به زودی اثری ارزشمند، با عنوان «قواعد الفقهیه فی فقه الامامیه»، به تالیف حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» از چاپ خارج می شود.

به گفته حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای رایگان معاون پژوهشی موسسه انوار طاها، استنباط احکام برای کسی میسّر است که با قواعد فقهی و اصولی به خوبی آشنا باشد. با توجه به کاربردی که قواعد فقه دارند؛ نه در فقه به صورت خاص، از آنها بحث می‏شود و نه در اصول.

وی افزود: هر چند در سالهای اخیر توجه بیشتری به قواعد فقه شده و به صورت یک علم مستقل در آمده و آثار گوناگونی در این زمینه نوشته شده است، ولی هنوز جای آن در حوزه‏های علمیه و مجامع علمی خالی است. از اینرو امیدواریم این خلاء با تألیف کتاب درسی قواعد فقهیه پُر شود.

حجة الاسلام و المسلمین محمود رایگان ادامه داد: کتاب حاضر، حاصل تلاش قابل تقدیر مدیر کل حوزه های علمیه سراسر کشور، حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» است که با توجه به تجربیات ارزشمند ایشان در حوزه های علمیه و هدف ترویج کتب درسی، تالیف شده است. این کتاب قطره‎ای از دریای بیکران علم فقه است که مشتمل بر شش فصل، شامل: کلیات قواعد فقهیه، بیان اجمالی مهمترین قواعد فقهیه، و تبیین و تشریح چهار قاعده مهم فقهی است که در طی سه سال به شیوه‏ای فنی و علمی، و با استفاده از الگوهای تدوین کتب درسی، نگاشته شده است و قابل تدریس در نهادهای علمی حوزوی و دانشگاهی، ملی و بین المللی است. امید است مورد قبول درگاه احدیت واقع شود.

لازم به ذکر است این کتاب طی چند روز آینده از چاپ خارج و رونمایی می‏گردد و علاقمندان برای تهیه این اثر ارزشمند می توانند با مؤسسه انوار طاها، ارتباط برقرار نمایند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.