آیت الله حسینی بوشهری: کمک های مردمی به سیل زدگان براساس نیازها نیست98/10/28

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفتند: کمک های مردمی به سیل زدگان بر اساس نیازها نیست، در این باره لازم است با شناسایی و احصای نیازها در گره گشایی از کار مردم قدم برداشت.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار اعضای مجمع خیرین و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با موضوع سیل مهربانی در کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان عنوان کردند: اسلام دارای ویژگی های مختلفی است و بعد عبادی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و دارد و برخلاف نظر عده ای که تنها به بعد عبادی می‌پردازند در رابطه با بعد اجتماعی حساسیت ویژه ای داراست.

مجمع خیرین هلال احمر، نقش پیگیری و دغدغه‎مندی و تشکیل مجامعی که با امکانات معنوی و مادی برای کمک رسانی به مردم مهیا شوند را بر عهده دارد.

در آیات و روایات نسبت به اهتمام برای رفع نیاز انسان ها و ایجاد تبسم بر چهره مومنین تاکید شده است، کسی که قلب مومنی را خوشنود کند خدای متعال در روز قیامت گشایشی در کار انسان ایجاد می کند.

در کشور ما هر سال با یک سری مشکلات چون سیل و زلزله و حوادث مواجه هستیم و مردمی که مبتلا به بلایا می شوند یکی از انتظارات طبیعی شان این است که به فریاد آن ها برسیم و باید در غم و شادی دیگران شرکت کنیم.

جمعیت هلال احمر یکی از نهادهای خوش نام است و جامعه به آن اعتماد دارد تا کمک ها را به دست مردم برسانند.

این نهاد با تشکیل مجمع خیرین چهره های شناخته شده از قم دارای ظرفیت زیادی است و این روزها که سیل عظیمی در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است امکاناتی که با مشارکت مردم بسیج کرده اند.

بهتر است در کمک‌های مردمی، هدایا پول نقد باشد تا طبق نیازها، امکانات لازم را فراهم کنند گاهی اقلامی تامین می شود اما بر اساس نیازها نیست، در این باره لازم است با شناسایی و احصای نیازها در گره گشایی از کار مردم قدم برداشت.

قم از جایگاه والایی به لحاظ معنوی و دینی برخوردار است او علما و مردم بسیاری از داشته‌های خود را در طول تاریخ در این شهر وقف و انفاق کرده اند که دارای ارزش زیادی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.