برای جذب گردشگردان خارجی از ظرفیت های قم غفلت شده است98/11/21

آیت الله حسینی بوشهری گفتند: در زمینه گردشگری باید به نحوی برنامه ریزی شود که چهره تاریخی و معنوی قم در آن برای تمام گردشگران نمایان باشد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفتند: درآمد کشورهایی که به منابع طبیعی دل نبسته اند از درآمد کشور ما از فروش نفت بیشتر است.

دبیر شورای عالی حوزه با اشاره به احیای صنایع دستی افزودند: احیای صنایع دستی مساله حیاتی است و لازم است در این وزارتخانه به صورت جدی دنبال و پیگیری شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری اضافه کردند: دراین رابطه لازم است عرضه صنایع دستی از بازارهای داخلی عبور کرده و به بازارهای بین المللی ورود پیدا کند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه با بیان این که بسیاری از بناهای تاریخی کشور از ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری برخودار هستند، ادامه دادند: میراث فرهنگی گذشتگان باید با مرمت و تعمیر، حفظ و به آیندگان منتقل شود.

ایشان با اشاره به رسالت های وزارت میراث فرهنگی گفتند: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لازم است از فرصت حضور گردشگران خارجی برای از بین بردن سیاه نمایی های معاندگونه رسانه های غربی استفاده کند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: روندی در زمینه گردشگری طراحی شود که برخی دغدغه های افراد متدین کشور از حضور گردشگران خارجی از بین برود.

مردم کشورهای مسلمان برای سفر به ایران علاقه فراوانی دارند که می توان از این فرصت برای توسعه گردشگری مذهبی و بازدید از اماکن تاریخی استفاده شود.

در زمینه گردشگری باید به نحوی برنامه ریزی شود که چهره تاریخی و معنوی قم در آن برای تمام گردشگران نمایان باشد.

دیدگاه‌ها   

میدان
#1 میدان 1398-11-21 07:12
باز این وزیر معلوم نی دنبال چیه داره دم تکون میده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.