مسئولان در مردم ایجاد اعتماد و امید کنند/ با نظارت قوی جلوی احتکار و دلال بازی ها گرفته شود99/12/23

امام جمعه قم یادآور شدند: تامین نیازمندی های اولیه زندگی مردم و نظارت قوی بر بازار باید در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد، نظارت مقطعی پاسخگو نیست بنابراین باید نظارت ها پیوسته باشد تا جلوی احتکار و دلال بازی را بگیرد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار وزیر کشور و استاندار قم که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشتند: بعثت، پیام روشنی برای کل بشریت داشت و تحولی بود که در فضای عمومی جامعه آن روز ایجاد شد و هنوز شعاع آن ادامه دارد. معتقدیم هر تحولی که در جهت گرایش به دین و معنویت در جامعه پیدا می شود، در شعاع بعثت است. روزگاری دایره اقدامات پیامبر اکرم (ص) گذر از شبه جزیرة العرب بود اما امروز منادیانی فریاد اسلام خواهی و پیروی از راه نبی اکرم (ص) را مطرح می کنند.

انقلاب اسلامی ایران هم همین مسیر بعثت، غدیر و عاشورا را به عنوان یک تجربه موفق طی کرد و انقلاب اسلامی، سرمایه و اندوخته تمام انبیای الهی و کسانی است که قدم در راه دین خدا و اجرای احکام الهی گذاشتند. این فرصت برای بعضی از امامان ما با آن همه سختی ها پیش آمد و برای اکثر امامان ما این شرایط که بتوانند با ید مبسوطه احکام الهی را در جامعه اجرایی کنند، پیش نیامد.

ما این انقلاب را به سادگی به دست نیاوردیم، در مردم آمادگی اولیه ایجاد شد، سپس ما با مردم مسائلی را در میان گذاشتیم و اعتماد و باور عمیقی به عنوان عقبه انقلاب در مردم به وجود آمد و رهبری مانند امام خمینی با شجاعت و توکل به خدا هدایت مردم را در دست گرفت.

ایشان با اشاره به انتظارات مردم از حکومت اسلامی بیان داشتند: این انتظارات از انقلاب ما که می خواهد نقش بعثت و غدیر و عاشورا را ایفا کند در شرایط کنونی قابل قیاس با سختی های آن زمان نیست البته تعداد دوستان ما هم در دنیا قابل مقایسه با زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در بحث مقابله با کرونا گفتند: این مسئولیت سنگین انتظارات از شما را متفاوت کرده است و پشتوانه این قرارگاه، استانداران، فرمانداران و بخشدارانی هستند که می توانند با همدلی و وحدت و هماهنگی کارها را به پیش ببرند.

با توجه به کار بزرگی که در زمینه انتخابات برعهده شماست از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مهمترین دغدغه رهبری که دغدغه ما نیز هست، بحث مشارکت مردم است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حضور حداکثری مردم در انتخابات را مایه آبروی نظام دانستند و تاکید کردند: همه باید تلاش کنیم و زمینه حضور مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.

همه تلاش های مسئولان باید این باشد که اعتماد عمومی در مردم ایجاد کنند و جلوی تبلیغات سوء را بگیرند و این با عمل مسئولان باید صورت گیرد تا مردم امید به آینده پیدا کرده و روز به روز گره گشایی در جامعه و زندگی را احساس کنند چون در جامعه ای که ناامیدی و یاس حاکم شود، اعتمادسوزی خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در یک جنگ نابرابر به تمام معنا قرار دارد، بیان داشتند: پیشنهاد می شود در یکسری اولویت ها بازنگری شود، به عنوان نمونه ما هرروز شاهد افتتاحیه های پرهزینه در کشور هستیم که البته خبر خوشی است و مایه بهت دنیاست اما اگر مردم ما در تنگنا و مشقت شدید زندگی باشند ولو این طرح ها بزرگ باشد اما آن آثار مثبت در جامعه محسوس نمی شود.

امام جمعه قم، یادآور شدند: تامین نیازمندی های اولیه زندگی مردم و نظارت قوی بر بازار باید در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد، نظارت مقطعی پاسخگو نیست بنابراین باید نظارت ها پیوسته باشد تا جلوی احتکار و دلال بازی را بگیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: وزارت کشور و شورای نگهبان باید بستر مشارکت جدی مردم در انتخابات را فراهم کنند و این جز با ایجاد اعتماد و امید در مردم میّسر نخواهد بود و در این راستا باید بقیه وزرا و مسئولین را هم پای کار آورد.

دیدگاه‌ها   

نوید  پیرحیاتی
#3 نوید پیرحیاتی 1399-12-24 04:54
خیری در این مسئولین برای ما مردم نی شما هم دنبالش نگردین نتیجه ای نداره
نقل قول کردن
مجتبی سیف‌زاده
#2 مجتبی سیف‌زاده 1399-12-23 18:54
سلام دلال بازی اگه نباشه خیلی ها در کشوربه نون و نوایی میرسن مسئولین لطفا کمک کنن
نقل قول کردن
شهری
#1 شهری 1399-12-23 12:56
مسئولان چنان مردم را ناامید کردند که فقط با طرفندها می شود مردم را پای صندوق های رای کشاند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.