آیت الله حسینی بوشهری: بعد فرهنگی قم در برنامه ریزی ها مغفول واقع نشود1400/01/17

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: نباید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بعد فرهنگی نادیده گرفته شود و فضای شهر باید بیانگر بعد فرهنگی و معنوی شهر بوده و با این هدف طراحی و برنامه‌ریزی شود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با اشاره به گزارش عملکرد شهرداری قم اظهار داشتند: عملکرد شهرداری قم نشاط و امید را در جامعه ایجاد می‌کند.

ایشان نام‌گذاری سال را مورد توجه قرار دادند و ابراز کردند: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری برای تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید برنامه‌های شهرداری نیز در این جهت قرار گیرد. نقشه راه که مقام معظم رهبری برای همه جامعه بوده و تنها مخاطب وی دولت و دستگاه قضایی نبوده و شهرداری نیز می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

حتی در جامعه علمی نیز باید تولید در حوزه علم و تولید محتوا در دستور کار قرار گرفته و با بررسی نوع پشتیبانی و مانع زدایی حتی در حوزه علمیه حرکت‌های جدیدی انجام‌ شده تا همه بخش‌های جامعه وارد میدان عمل شود.

امیدواریم هدف شهرداری در سال جدید تحقق این شعار بوده و در بخش‌هایی مانند صدور پروانه و بررسی دوباره قوانین و تسریع در کار مردم مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری، تلاش دشمن برای ایجاد نارضایتی در مردم را خطرناک خواندند و خاطرنشان کردند: دشمن همین سوژه‌های موجود را بزرگ کرده و بازتاب می‌دهد و ضربه‌ای به ما وارد می‌کند.

کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است و باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد تا مردم به‌عنوان ستون انقلاب همچنان پشتوانه نظام باقی بمانند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور مردم در همه بحران‌ها را یادآور شدند و گفتند: در زلزله، سیل، کرونا و بحران‌های بزرگ این مردم بوده‌اند که در کنار نظام بوده و دشمن درصدد فاصله ایجاد کردن بین مردم و انقلاب است.

ایشان حکومت حضرت علی(ع) را یادآور شدند و ابراز کردند: نظامی که پشتوانه مردمی نداشته باشد نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد و حکومت حضرت علی (ع) حتی باوجود مشروعیت بدون حمایت مردم نتوانست ادامه پیدا کند.

باید عملکرد شهرداری به‌گونه‌ای باشد که مردم شهرداری را از خود دانسته و خوشبختانه شهرداری قم خدمت‌رسانی خوبی به مردم دارد.

زندگی خانواده‌های متدین در قم دچار مشکل شده و اگر شهرداری قم می‌تواند شرایط مطلوب‌تری برای مردم ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از ایجاد صف برای مواد غذایی گفتند: این صف‌ها باید برای روز انتخابات و رأی‌گیری باشد اما متأسفانه امروز برای تأمین مایحتاج مردم صف ایجاد شده و اگر شهرداری می‌تواند در این حوزه ورود کرده و این شرایط را مدیریت کند.

تأسیس فروشگاه‌های مواد غذایی و البسه مناسب می‌تواند شرایط مناسب‌تری برای مردم ایجاد کرده و رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، تأسیس کتابخانه‌های دینی در بوستان‌ها را نیز مطرح کردند و یادآور شدند: باید خانواده‌ها هم‌زمان با استراحت و استفاده از فضای بوستان‌ها بتوانند با فرهنگ دینی آشنا شده زیرا شهر قم شهر ویژه‌ای بوده و باید به مسائل فرهنگی و معنوی بیشتر پرداخته شود.

هم سیما و منظر شهر قم و هم ارتقاء فرهنگ شهر قم دو دغدغه مقام معظم رهبری بوده که باید به آن بیشتر پرداخته ‌شده و در کنار توسعه زیرساخت‌های شهر به ارتقاء بعد فرهنگی نیز توجه شود.

نباید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بعد فرهنگی نادیده گرفته شود و فضای شهر باید بیانگر بعد فرهنگی و معنوی شهر بوده و با این هدف طراحی و برنامه‌ریزی شود.

باید نقش شهرداری در حوزه فرهنگی نیز مانند سایر حوزه‌ها پررنگ‌تر شده و شاهد پیشرفت فرهنگی شهر نیز باشیم.

دیدگاه‌ها   

علی بهرام چمنی
#2 علی بهرام چمنی 1400-01-19 07:28
سلام عرض میکنم بنده خیلی وقت هست دغدغه فرهنگی قم را دارم ولی دستم به جایی بند نیست که کاری کنم در قم همه جانبه به فرهنگ شهر حمله کرده اند از ساختمان های طرح اروپایی بگیرید تا مغازه هایی با طرح و شکل غربی و حتی اسم های غربی ک زیبنده قم نیست
نقل قول کردن
غلامی از قم
#1 غلامی از قم 1400-01-18 04:19
شهرداری قم مسئولان خوبی داره البته مسئولان رده اولشان خوبند و به پایین همه رشوه بگیر هستند در دولت روحانی فساد در ادارات بیداد میکنه هر کس به خودش اجازه تخلف میدهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.