لزوم ارتباط حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور1401/09/23

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار گسترش ارتباط حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور به صورت ساختارمند شدند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» رئیس جامعه مدرسین به مناسبت هفته پژوهش در دیدار معاون و مدیران پژوهشی حوزه های علمیه خواستار ارتباط سیستمی حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور شدند و خاطر نشان ساختند: نظام اسلامی نیازمند یک عقبه فکری است و اگر بین حوزه و بدنه اجرایی کشور ارتباط سیستمی وجود می‌داشت، وضعیت امروز جامعه اینگونه نبود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: البته روحانیون در دستگاه‌های مختلف کشور حضور دارند، اما این حضور شخصی است نه به نمایندگی از حوزه علمیه و روحانیت. پشتیبانی فکری حوزه علمیه از نظام اسلامی، خروجی کار را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

ایشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت پژوهش ابراز داشتند: آموزش و پژوهش در هم تنیده است، اما پژوهش باید به جایگاه ویژه خود دست‌یابد و برنامه تحصیلی حوزه‌های علمیه با استفاده از تجربیات عملی اساتید محترم سراسر کشور، بازنگری گردد، تا شاهد برنامه‌ای کامل‌تر، جامع‌تر و کم نقص‌تر باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قوت پژوهش را در گرو آموزش قوی دانستند و افزودند: پژوهش باید همگام با آموزش حرکت کند، اما توجه به این نکته ضروری است که طلاب در سال های اولیه لازم است بیشتر بر تقویت بنیه‌ی علمی خود متمرکز شوند تا پایه‌های علمی آن‌ها استوار گردد و گرفتار نگاه‌های سطحی نشوند.

ایشان در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار تعریف افق‌های پژوهشی جدید برای حوزه علمیه شدند و خاطر نشان کردند: سعی کنید افق‌های جدید پژوهشی برای حوزه تعریف نمایید و روی مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بیشتر سرمایه گذاری کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.