رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادبیات امروز جامعه را نسبت به گذشته، متفاوت ارزیابی کردند و اظهار داشتند: امروز ادبیات و شرایط جامعه تغییر کرده است؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، با توجه به ادبیات و سبک و سیاق جدید، روزآمد شوند.
حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیتهای سازمان تبلیغات را امید بخش خواند و ابراز داشتند: سازمان تبلیغات بر خلاف تصوری که در جامعه نسبت به آن وجود دارد، در میدان و عرصههای مختلف مشغول فعالیت است.
ایشان با اشاره به ظرفیتهای تبلیغی گسترده دین اسلام گفتند: ما پیرو مکتبی هستیم که ظرفیتهای فراوانی را در اختیار ما قرارداده است و اگر نتوانیم از این ظرفیتها به درستی استفاده کنیم، مقصریم.
امام جمعه قم ادبیات امروز جامعه را نسبت به گذشته، متفاوت ارزیابی کردند و اظهار داشتند: امروز ادبیات و شرایط جامعه تغییر کرده است؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، با توجه به ادبیات و سبک و سیاق جدید، روزآمد شوند.
ایشان هجمههای تبلیغی دشمنان را فرصتی برای تقویت و گسترش تبلیغ دین در جامعه عنوان کردند و بیان داشتند: اقدامات دشمن از یک سو، نگران کننده است؛ اما از سویی دیگر، ما را به تلاش، فعالیت، احساس مسئولیت و انگیزه بالاتر فرا میخواند. چرا که اگر این هجمهها نبود، تبلیغ دین نیز تا این حد گسترش نمییافت. قرآن در این رابطه میفرماید «عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم.»
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به تلاشهای مبلغین در جلسات عزاداری محرم امسال، خاطر نشان کردند: ادبیات مبلغین در مراسم محرم امسال، با گذشته متفاوت بود و نوع مواجهه و تنظیم مطالب به گونهای بود که پذیرش بیشتری را از سمت مخاطب به دنبال داشته باشد.
ایشان افزودند: به برکت قرآن و اهل بیت -علیهم السلام-، فضا برای تبلیغ بسیار آماده است؛ چرا که آموزههای دینی با فطرت خداجوی مردم هماهنگ است و اگر گرد و غبار تبلیغات دشمنان با عقل و معنویت جایگزین شود، مخاطب از سخن حق پیروی خواهد کرد.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه خواستار انعکاس فعالیتهای سازمان تبلیغات شدند و تصریح کردند: فضای سلبی ناشی از ناامیدی و تبلیغات دشمنان باید به واسطه ارائه گزارشاتی از اقدامات سازمان تبلیغات، از بین برود.
ایشان در پایان خطاب به نهادها و سازمانهایی که تبلیغ دین را بر عهده دارند ابراز داشتند: اگر کارها با همافزایی دنبال شوند و شاهد تقسیم کار باشیم نه موازی کاری، به نتیجه بهتری دست خواهیم یافت و بودجه کمتری نیز صرف خواهد شد. سازمانهای مختلف و زیادی که فعالیتهای تبلیغی انجام میدهند باید شناسایی شوند تا متناسب با ماهیت آنها کارها تقسیم شوند. سازمان تبلیغات نیز که از نهادهای با سابقه انقلاب است، باید ابتکار عمل را در دست داشته باشد.
دیدگاهها
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا