آمادگی حوزه‌های علمیه برای تقویت دینی و اعتقادی معلمان1402/11/01

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش گفتند: آمادگی لازم در حوزه‌های علمیه برای تقویت معلمان وجود دارد و حتی می‌توانیم اساتیدی را به استان‌ها اعزام کنیم تا با تشکیل اردوهایی، سطح علمی آنان در بُعد دینی و اعتقادی تقویت شود.

 

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، اظهار کردند: ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان کلاس‌های تربیتی برای انسان هستند.

 

ایشان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید در تمام جهات مورد بررسی قرار بگیرد، مطرح کردند: سند تحول آموزش و پرورش سند نسبتا کاملی است، البته هر اقدامی که توسط بشر انجام شود می‌تواند مورد بررسی، ارزیابی و تامل قرار بگیرد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر این سند در دستور اجرا قرار بگیرد در آینده بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد، عنوان کردند: سندهای خوبی نوشته می‌شود ولی متاسفانه برخی از مدیران درگیر مسائل روزمره شده و از اجرای سندها غافل می‌شوند.

 

ایشان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بسیار بزرگی است، خاطرنشان کردند: آموزش و پرورش برای تمام مسئولیت‌هایی که در کشور داریم پایه و اساس است.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر فرزندان ما از پایه و در مدارس آموزش و پرورش تقویت شوند، در دانشگاه‌ها خیالمان راحت است، تصریح کردند: اگر تحصیلکرده آموزش و پرورش از بُعد اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و تربیتی تقویت شود، در دانشگاه دیگر شبهه‌ای این جوان را تهدید نمی‌کند.

 

آمادگی لازم در حوزه‌های علمیه برای تقویت معلمان وجود دارد و حتی می‌توانیم اساتیدی را به استان‌ها اعزام کنیم تا با تشکیل اردوهایی، سطح علمی آنان در بُعد دینی و اعتقادی تقویت شود.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید برای هر درس، معلم تخصصی و حرفه‌ای داشته باشیم، یادآور شدند: معلم دینی باید به قدری توانمند باشد که بتواند به بهترین شکل شبهه را در ذهن دانش آموزان پاک کند.

 

ایشان با بیان اینکه مراقبت از باورهای اعتقادی از اهمیت بسیاری برخوردار است، ابراز کردند: مسئول و وزیری در آینده موفق خواهد بود که باورهای اعتقادی او در جامعه تقویت شده باشد

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.