حرکت شیعه همچنان در دامنه تاریخ استمرار پیدا کرده است1402/11/05

 

آیین کلنگ زنی حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با حضور حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،  و جمعی از عمدیران حوزوی در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری سخن خود را با سه حدیث از ائمه معصومین علیهم السلام آغاز کردند و اظهار داشتند: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی می فرمایند: «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا؛ شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند و ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است، آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند».

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تبریک ایام پرخیروبرکت ماه رجب و همچنین در آستانه ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، عنوان کردند: امروز در این مجموعه عظیم حوزوی که با عنایت حضرت امام راحل(ره) تأسیس شد، کلنگ حسینیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و سالن اجتماعات بانو مجتهده همایونی زده می‌شود که از همت والان مسئولان این امر قدردانی می کنم.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیث امام صادق علیه‌السلام، تصریح کردند: شیعه از زمان پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم شکل گرفته و تا امروز همه جا پای کار بوده است.

 

حرکت شیعه همچنان در دامنه تاریخ استمرار پیدا کرده و اوج ایثار و از خودگذشتگی شیعه در زمان امام حسین علیه‌السلام اتفاق افتاد که آن حضرت و یاران بافای ایشان الگوی بسیار بزرگی برای شیعه در طول تاریخ است و درس فداکاری، ایثار و در میدان ماندن را به ما آموختند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تصریح اینکه انقلاب اسلامی در حقیقت جرقه ای از انقلاب بزرگ عاشورا است، گفتند: شیعه همواره به فکر بوده که چگونه یاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را زنده نگه دارد، چنانچه در شرایط دشوار ادوار امویان و عباسیان حتی دوره رضا خان یک لحظه از یاد آن حضرت غافل نبوده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وقایع تاریخ درباره ارادت و عشق مردم به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، بیان داشتند: حسینیه نام امام حسین علیه‌السلام را زنده می‌کند و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها پیام رسان واقعه عاشورا است و بانو مجتهده امین نیز شاگرد تربیت شده حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است و این تناسب ها در احداث این بنا حفظ و رعایت شده است.

 

ایشان در ادامه به روایتی از امام جواد علیه‌السلام اشاره کردند و افزودند: حضرت جواد الائمه علیه‌السلام می فرمایند: الْمُؤْمِنُ یَحْتَاجُ‌ إِلَی‌ ثَلَاثِ‌ خِصَالٍ‌ تَوْفِیقٍ مِنَ اللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ؛ مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال واعظی از درون خود قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید».

 

امروز مدیران و مسئولان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، هیئت امنا، شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و خیرین پای این کار آمدند، دفتر مقام معظم رهبری نیز که عنایت ویژه ای به این مجموعه دارد، نسبت به این کار پاسخ مثبت داد و گام نخستین و مقدمات برای انجام این کار فراهم شده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری اظهار امیدواری کردند: مساعدت های خیرین و دفتر مقام معظم رهبری تا پایان کار ادامه داشته باشد و بیان داشت: امیدواریم این بنا مرکز شعائرالله در این مجموعه باشد و برنامه های مختلف علمی، پژوهشی و مراسم شادی و سوگواری در این محل برپا شود و آینده روشنی را برای مجموعه رقم بزند.

 

ایشان با بیان حدیث نبوی «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً»، تصریح کردند: امروز حسینیه های متعددی در سراسر جهان ساخته شده و ساخته خواهد شد؛ امام حسین علیه‌السلام در تاریخ فراموش شدنی نیست و این نام باید بماند، چون خداوند متعال خواسته بماند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.