نیروهای مسلح ایران برای دفاع از اسلام و نظام همواره آماده هستند97/04/16

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفتند: امام صادق (ع) در کنار تربیت نخبگان به توده مردم نیز توجه ویژه‌ای داشت.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در آئین سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد امام محمد باقر (ع) تیپ 230 برگزار شد به تبیین شخصیت و جایگاه اجتماعی امام ششم شیعیان پرداختند و اظهار داشتند: امام صادق (ع) نه تنها به عنوان یک پیشوای شیعه جایگاه رفیعی داشت بلکه در نزد اهل سنت نیز جایگاه بلندی داشت.

آن امام بزرگوار علاوه بر تربیت نخبگان جامعه به توده مردم نیز توجه ویژه‌ای داشت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کردند: ایشان 3 عنصر رفتار منصفانه با مردم، سهیم کردن همنوعان در مال و به یاد خدا بودن در همه لحظات را برترین و بالاترین کارها می‌دانست‌.

امام جمعه قم در ادامه به بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرداختند و گفتند: به گفته پیامبر اسلام، قانون مترقی، وجود مجریان صالح و خواست خود جامعه در کنار یکدیگر 3 عامل پیشرفت و سعادت جامعه هستند.

این درحالی است که عده‌ای از فلاسفه تنها یکی از 2 عامل قانون مترقی و مجریان صالح را مایه خوشبختی جوامع عنوان می‌کردند. اگر یکی از این عناصر و مثلث وجود نداشته باشد، هیچ جامعه‌ای رنگ خوشبختی را نخواهد دید.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری اظهار کردند: قانون پیشرفته، حکم‌فرمایی مجریان صالح و خود جامعه در کنار یکدیگر منشأ سعادت انسانها را تشکیل می دهند.

آثار امام صادق (ع) رئیس مذهب جعفری با پرورش شاگردانی در جهان اسلام نمایان است .آثار عملی و تربیتی ائمه اطهار (ع)‌ پرورش انسان‌های صالح و تاثیرگذار در جامعه است .

 امام جعفر صادق (ع) مدرس احکام اجتماعی و عمومی در جامعه همچون برخورد نیک با مردم و خدمت خدمتگزاران به مردم بود‌. شهادت برترین درجه از یاد خداست که نیروهای نظامی و انتظامی در دفاع از اسلام و نظام و ارزش‌ها و میهن، آن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

دیدگاه‌ها   

علی مزرعی
#1 علی مزرعی 1397-04-18 04:14
نیروهای مسلح وقتی وارد کار شوند دشمن حساب خودش رو میکنه همیشه دشمن ما کار کرده و ما را خواسته بدنام کنه و ما دست روی دست گذاشتیم و دفاع کردیم چرا بجای دفاع ما هم تخریب نکنیم دفاع فقط یک وسیله است از ده ها وسیله استفاده کنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.