افزایش امکانات و تقویت تیم‌های امدادی هلال احمر97/08/05

امام جمعه قم بر افزایش امکانات بین راهی و تقویت تیم‌های امدادی هلال احمر برای تسهیل در خدمت رسانی در شرایط خاص و پیشگیری از تلفات تاکید کردند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» در دیدار با مدیرعامل و جمعی از معاونین جمعیت هلال احمر استان قم در آستانه اربعین حسینی با قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی به زائران اربعین گفتند: اربعین سفری زیارتی است که با عشق و ارادت به ساحت امام حسین (ع) انجام می‌شود و خدمت به زائران اربعین ارزش زیادی دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: زحماتی که هلال احمر در طول سال و در مناسبت‌های مختلف مانند اربعین متحمل می‌شوند ارزشمند و قابل تقدیر است.

حضور هلال احمر در عرصه‌های مختلف و در بحران‌های گوناگون تسلی بخش قلب‌هاست.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: هلال احمر نهادی مردمی است و خدمات مهمی در راه‌ها و مناطق بحرانی در سیل و زلزله و حوادث طبیعی به مردم ارائه می‌دهد.

مردم با حضور نیروهای هلال احمر احساس امنیت و آرامش می‌کنند این نهاد مردمی نیز با پشتیبانی‌ها از سوی مردم به فعالیت‌های نوع دوستانه خود ادامه می‌دهد.

افزایش امکانات بین راهی و تقویت تیم‌ها در شرایط خاص روند خدمت رسانی را تسهیل می‌کند و موجب پیشگیری از تلفات می‌شود.

جوانان از سرمایه‌های مهمی در جمعیت هلال احمر به شمار می‌روند و سرمایه گذاری بر روی نسل جوان ظرافت خاص خود را دارد.

امروز فضای مجازی و ماهواره دارای آسیب‌های زیادی است و جوانان را به پوچ گرایی فراخوان می‌کنند اگر با تدابیر لازم در محیط دانش آموزی و دانشجویی این مسئولیت اجتماعی را در بین جوانان ارتقاء دهیم مانع از بروز آسیب‌ها می‌شویم.

عشق به هم نوعان و کمک کردن روحیه مهم و با ارزشی است که باید این روحیه را جایگزین فضای مسموم در فضای مجازی کنیم.

گاهی جوان به سمت و سویی کشیده می‌شود که مخرب است از ظرفیت برنامه‌های نوع دوستانه جمعیت هلال احمر می‌توان روحیه خدمت و کمک رسانی‌های اجتماعی را تقویت کرد.

برگزاری اردوها در محیط مناسب و ارائه آموزش‌ها می‌تواند روحیه مسئولیت پذیری را در بین جوانان گسترش دهد.

در برخی از کشورها جرم و جنایت کمتری اتفاق می‌افتد یکی از دلایل عمده ارائه آموزش قوانین از دوران کودکی است و افراد از کودکی آموزش پذیر می‌شوند.

جوانان هر چه قانون پذیرتر باشند روحیه مسئولیت پذیری بیشتری دارد اگر هلال احمر این روحیه را از سنین کودکی رشد بدهد بسیاری از آسیب‌ها از بین می‌رود.

از خدمت به خلق با عنوان عبادت یاد شده است می‌توان فضای جامعه را با نوع دوستی عطرآگین کرد و در این باره هلال احمر رسالت مهمی را عهده دار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.