امام حسین (ع) به جهانیان درس آزادگی داد98/06/11

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین (ع) به جهانیان درس آزادگی داد، گفتند: لازمه بینش عاشورایی ایمان قوی است.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران کاشانی با بیان اینکه در مورد واقعه عاشورا دو قضاوت وجود دارد، اظهار داشتند: قضاوت نخست آن است که برخی آن را یک واقعه معمولی می‌دانند به نحوی که در یک نقطه خاص از کره زمین بین دو دسته اتفاقاتی افتاده و در زندگی حال ما تأثیری ندارد.

ایشان با بیان اینکه از در دسته نخست پرونده عاشورا پس از واقعه کربلا بسته شد، افزودند: دومین قضاوت حادثه عاشورا آن است که اگرچه قیام امام حسین (ع) در نقطه و زمان خاصی اتفاق افتاد اما یک رویداد معمولی نبود و در طول تاریخ این جریان عاشورا ادامه دارد و بر همین اساس زمان حال ما نیز به حادثه عاشورا مرتبط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری واقعه عاشورا را سمبل همیشگی نبرد تاریخ دانستند و ابراز داشتند: در واقعه عاشورا امام حسین (ع) به عنوان وارث پیامبران در برابر باطل ایستادگی کرد و در مقابل یزیدیان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از جان و مال و ناموس خود گذشت.

ایشان با بیان اینکه یزیدیان دیروز در مستکبران امروز تجلی دارد، گفتند: امروز یزید و امام حسین (ع) وجود ندارد اما آن تفکر و مسیر باقی مانده است و بر همین اساس امروز دو اندیشه حسینی و یزیدی برقرار بوده به نحوی که این دو اندیشه در اقتصاد، فرهنگ و سیاست ما وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پیام حسین بن علی (ع) تمام بشریت را شامل می‌شود، اظهار داشتند: رسالت امام حسین (ع) یک رسالت جهانی است و بر همین اساس هندوها نیز در روز عاشورا شربت توزیع کرده و از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند و معتقد هستند امام حسین (ع) تنها به شیعیان اختصاص ندارد.

ایشان با بیان اینکه امام حسین (ع) به جهانیان درس آزادگی داد، افزودند: از آنجا که ما عاشورایی هستیم لازم است تا بینش عاشورایی نیز در زندگی ما وجود داشته باشد و بر همین اساس لازم است تا قیام اباعبدالله الحسین (ع) در مدرسه، دانشگاه و حوزه تجلی پیدا کند چراکه بینش عاشورایی به معنای انجام امور بر مبنای رضای الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماندگاری نام امام حسین (ع) در تاریخ به دلیل عدم پذیرش ظلم و ستم است، ابراز داشتند: افرادی که ایمان فصلی دارند نمی‌توانند بینش عاشورایی داشته باشند؛ «زبیر» یکی از آن افرادی است که در برهه‌ای از زمان در رکاب پیامبر اکرم (ص) شمشیر می‌زد اما به دلیل عدم نفوذ ایمان در دل و جان وی در کنار دشمنان اسلام به جنگ با ولی خدا می‌پرداخت.

ایشان ضمن اشاره به وجود مشکلات متعدد برای مردم گفتند: وجود این مشکلات دلیلی برای قطع ارتباط با خدا نیست چراکه اگر ما خودمان را دین دار می‌دانیم باید دست به دعا برداریم تا خداوند گره از مشکلات مسلمان بگشاید در حالی که متأسفانه برخی افراد ایمان مقطعی دارند.

دیدگاه‌ها   

مراد
#1 مراد 1398-06-16 04:12
السلام عليكم يااباصالح المهدى (عج)السلام عليك ياامين الله فى ارض وحجته على عباده(ياصاحب الزمان آجرک الله)ماه محرم بر شما وعاشقان حسين تسليت عرض مينمايم)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.