فرهنگ غربی می خواهد همه انسان ها آمریکایی زندگی کنند93/06/26

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2021.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در نخستین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد اظهار کردند: در حال حاضر فرهنگ غربی یا همان آمریکایی به دنبال گسترش سیطره خود است و می خواهد همه انسان ها آمریکایی زندگی کنند.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به تعبیر رهبری، ورود الگوهای غربی نوعی حمله پنهان محسوب می شود بیان داشتند: امروزه در برخی خانواده ها، برنامه های ماهواره ای جایگزین شب نشینی های خانوادگی سنتی شده اند؛ فست فودها جای سفرهای گذشته را گرفته و در مجموع، زندگی ماشینی، مدگرایی و تنوع طلبی، روح قناعت را از بین برده اند.

ایشان افزودند: نظریه پردازان غربی تمام اهداف خود را از طریق انتشار امواج ماهواره، فیلم، تئاتر و رسانه دنبال می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه به تعبیر رهبری، ورود الگوهای غربی نوعی حمله پنهان محسوب می شود بیان داشتند: آمریکا به دنبال مانع تراشی بر سر رشد و توسعه الگوی سبک زندگی اسلامی و همچنین فروش محصولات خود است.

ایشان خاطرنشان کردند: باید راه برون رفت از این سبک زندگی غربی را شناخت و به کار بست؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر روی سبک زندگی اسلامی و لزوم ترویج آن تاکید دارند زیرا رسوبات زندگی گذشته پیش از انقلاب به همراه ارمغان فرهنگی غرب، مخلوطی از سبک زندگی جدیدی را به وجود آورده که زندگی ایرانیان را دچار دگرگونی کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم رسیدن به حیات طیبه مد نظر ائمه اطهار(ع) را مورد تاکید قرار دادند و بیان داشتند: حیات و ممات انسان در پرتو الگو گرفتن از آن بزرگواران است؛ جهان بینی و هدف ما برای زندگی، تعیین کننده سبک زندگی نیز خواهد بود به این ترتیب که جهان بینی مادی، گرایش زندگی را مادی می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.