آیت الله حسینی بوشهری در تهران:پای کار انقلاب باشیم98/11/15

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در سی‌وچهارمین نشست «ستارگان محراب» گفتند: ممکن است گلایه و حرف و حدیث هایی وجود داشته باشد، اما مصلحت انقلاب، نظام اسلامی و اسلام فراتر از این حرف‌ها است و نباید دست از ولایت برداریم، لذا همانگونه که حضرت فاطمه(س) تا آخرین لحظه دست از ولایت و حضرت علی(ع) برنداشت ما هم در میدان باشیم.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در سی‌وچهارمین نشست «ستارگان محراب»، با بیان این که مجالس تجلیل و تکریم از علما هم در آیات و روایات و هم نزد اولیاء الهی و ائمه اطهار (علیهما السلام) از اهمیت بالایی برخوردار است، با طرح این سؤال که چرا برای علما مجالس تجلیل و تکریم برگزار می‌کنیم؟، گفتند: دلیل اول این است که تکریم از عالمان دین از باب تأسی به ذات اقدس الهی است. حضرت باری تعالی به ما یاد داده تا از عالم و شخصیت تاثیرگذار دینی و علمی تجلیل و تکریم کنیم. زیرا در پیشگاه خداوند دو دسته دارای آبرو هستند؛ یکی انسان های مخلص و دلداده به خدا و دوم اهل علم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه افزودند: دومین دلیل تجلیل از علما تأسی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) است، زیرا که ایشان می فرمایند: «مَنْ أَکْرَمَ عَالِماً فَقَدْ أَکْرَمَنِی وَ مَنْ أَکْرَمَنِی فَقَدْ أَکْرَمَ اَللَّهَ وَ مَنْ أَکْرَمَ اَللَّهَ فَمَصِیرُهُ إِلَی اَلْجَنَّةِ»، اگر کسی عالمی را اکرام کند و جلسه تقدیر و تکریم برایش برگزار کند و از علم او بهره ببرد، من را تکریم کرده و کسی که من را تکریم کند خدا را تکریم کرده است.

نکته دیگری که درباره تجلیل و تکریم و علما مورد اهمیت است، این است که گرامی ترین و ارزشمندترین انسان ها نزد خدا بعد از سلسله انبیا و اولیا الهی علیهم‌السلام، عالمان دین و هدایتگران طریقت هستند.

عالمان دین، معلمان خیر هستند و راه هدایت را به جامعه نشان می‌دهند. آنها هستند که بایدها و نبایدها را به ما یادآوری می‌کنند و حرام و حلال الهی را  به جامعه نشان می‌دهند.

تعبیر پیامبر اعظم(ص) برای عالمان؛ «معلمان خیر» است. لذا ایشان می فرمود: «إنَّ مُعَلِّمَ الخَیرِ یَستَغفِرُ لَهُ دَوَابُّ الأرضِ وَ حِیتَانُ البَحرِ وَ کُلُّ ذی رُوحٍ فی الهَوَاءِ وَ جَمیعُ أهلِ السَّماءِ وَ الأرضِ» ؛ معلمی که به مردم نیکی می آموزد، همه جانداران عالم، از ماهیان دریا و جانوران زمین و پرندگان و مرغان هوا و بالاخره تمام اهل آسمان و زمین برای او از خداوند طلب آمرزش می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه تجلیل از علما در کلام ائمه اطهار(ع) نیز جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزودند: عالمان دین مرزبانان اعتقادی جامعه هستند. همانطور که سربازان، نیروهای انتظامی، سپاه سرافراز و بسیج قهرمان ما از مرزهای جغرافیایی دفاع می کنند، علما نیز از مرزهای اعتقادی جامعه مواظبت و مراقبت می کنند، لذا اگر اعتقاد جامعه سالم بماند مرزبان اعتقادی و جغرافیایی هم تربیت خواهد شد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، خطاب به علمای حاضر در جلسه گفتند: شما علما قبل از انقلاب زحمات فراوانی کشیدید. بارها شکنجه شده و به زندان افتاده اید. خون دل های فراوانی خورده اید تا این انقلاب به پیروزی برسد. لذا شما که تا دیروز پای کار بودید همچنان در صحنه بمانید. همانطور که رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی، مراجع بزرگوار و دلسوزان انقلاب ما پای کار هستند.

آنچه دشمن تصور کرده و می کند خواب آشفته‌ای بیش نیست. آن ها می خواستند شکست انقلاب را جشن بگیرند، اما دیدیم یکی بعد از دیگری آمدند و رفتند. ولی ما ماندیم و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب مان را جشن می‌گیریم. به فضل الهی ما سروقامت خواهیم ایستاد و دشمنانمان راهی جهنم خواهند شد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کشور ما در آستانه انتخابات مهمی قرار گرفته است، گفتند: ما در منطقه بر خلاف تصور دشمنان حداقل سالی یک بار انتخابات برگزار می‌کنیم. انتخابات هایی که یکی از دیگری پرشورتر بودند. لذا برماست که در انتخابات پیش رو شرکت کنیم و به دوستان انقلاب امید دهیم و دشمنانش را برای همیشه مایوس کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: ممکن است گلایه و حرف و حدیث هایی وجود داشته باشد، اما مصلحت انقلاب، مصلحت نظام اسلامی و مصلحت اسلام فراتر و بالاتر از این حرف‌ها است. نباید دست از ولایت برداریم، لذا همانگونه که حضرت فاطمه(س) تا آخرین لحظه دست از ولایت و حضرت علی(ع) برنداشت ما هم در میدان باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هجرت در تاریخ تمدن اسلامی گفتند: تاریخ اسلام به نام هجرت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) ثبت شده است که نشانگر نقش هجرت در یک تحول بزرگ اجتماعی است و امروز هم همه آنچه که ما داریم به برکت هجرت وجود پیامبر اکرم(ص) است.

دیدگاه‌ها   

مهدی ریاضی
#3 مهدی ریاضی 1398-11-17 16:33
جای این مرد در حوزه خیلی خالیه کاملا حس میشه
نقل قول کردن
معمار
#2 معمار 1398-11-16 18:30
آرزوی سلامتی و طول عمر آبت الله بوشهری رو دارم چون میدونم وجودشون برای کشور مالازمه حرفهاشون همه پدرانه و دلسوزانه هستش
نقل قول کردن
محمد کاوشیان
#1 محمد کاوشیان 1398-11-16 07:03
به خدا خوب مردمی داریم تو این آشفته بازار بازم پای آرمانهای امام و انقلاب ایستادند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.