دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود99/12/09

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشتند: هرگاه سخن از شخصیت امام علی(ع) به میان می‌آید یعنی سخن از انسانی کامل و تمام‌عیار که در همه ابعاد دارای فضیلت‌های بی‌نظیری است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: زهد، عبادت، پارسایی، توجه به حقوق جامعه و محرومین و همچنین صبوری و شمشیر زدن برای خدا و سکوت برای رضای الهی ازجمله ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) شخصیتی جامع در همه ابعاد است، بیان کردند: این امام همام روز در برابر دشمن مبارزه می‌کند و در شب از خوف خدا بر خود می‌پیچد و به عبادت می‌پردازد که باید الگوی زندگی‌مان باشد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر لزوم کمک به محرومین جامعه با تاسی از امام علی(ع) عنوان کردند: افرادی که دنبال این هستند که مشی حکومتی سالم را انتخاب کنند عهدنامه مالک اشتر را موردتوجه قرار دهند چون بسیار آموزنده و پرمحتوا و راهی برای حکومت سالم است.

عهدنامه مالک اشتر به اجزای سالم حکومتی دینی و توجه به مظلومین و محرومین جامعه اشاره‌کرده و اینکه افرادی که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند حاکم دینی باید آن‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهد و ضمن جلوگیری از ظلم و ستم، مشاوران امین برای جامعه انتخاب کند.

مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، هر مسئول هنگامی‌که مسئولیت به وی واگذار می‌شود عهدنامه مالک اشتر را مطالعه و بررسی قرار دهد و با همه ابعاد سیره امیرالمؤمنین(ع) آشنا شود.

حضرت علی(ع) به یتیمان توجه ویژه‌ای داشت و آن‌ها را در آغوش می‌گرفت و همچنین به خانواده افرادی که در جنگ به شهادت می‌رسیدند توجه و عنایت ویژه‌ای داشت.

هرچه از خوبی و کمالات ملاحظه شود یکجا در زندگی امیرالمؤمنین(ع) مشاهده می‌شود و این امام بزرگ‌ترین شیوه حکومت‌داری وزندگی فردی و اجتماعی را داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: امروز دنیای تشنه عدالت است، دنیایی که به خاطر دور بودن از فرهنگ غنی اسلام در شرایط خاصی به سر می‌برد باید بازندگی و اجرای عدالت امیرالمؤمنین(ع) آشنا شوند.

جرج جرداغ مسیحی کتابی درباره امام علی(ع) نوشت و هنگامی‌که از وی سؤال می‌شود چطور شد که درباره امیرالمؤمنین(ع) اقدام به نوشتن کتاب کردی در پاسخ می‌گوید پس از حضرت علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد امام علی(ع) ننویسم.

دیدگاه‌ها   

شربتی
#3 شربتی 1399-12-10 20:01
مرد برای عدالت له له می زنند روزی نیست که خبری از دزدی و رانت خواری آقازاده یا مسئولی افشا نشه
نقل قول کردن
زرشناس
#2 زرشناس 1399-12-09 20:23
در کشور ما اگر رهبر ما رئیس جمهور شود می توان گفت که مردم بویی از عدالت را می توانند استشمام کنند وگرنه با وجود این رئیس جمهور حتی امید به زندگی وجود ندارد
نقل قول کردن
تیرزاد
#1 تیرزاد 1399-12-09 08:37
کاش که ذره ای از عدالت علی توی این دولت بود حالم از این دولت بهم میخوره ما که تو این دولت درب و داغون امیدی به خانه دارشدن نداریم خدا کنه یه فردی دلسوز مثل آقای قالبیاف و ریسی عزیز بیاد ما خانه دار بشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.