مجمع نمایندگان طلاب، زنده، بالنده، پرتحرک و وظیفه شناس است99/12/27

رئیس جامعه مدرسین گفتند: فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب نشان دهنده آن است که این مجمع، مجمعی زنده، بالنده، پرتحرک، پویا، وظیفه شناس و مسئولیت پذیر است و در راستای حوزه انقلابی، گام های مناسبی را برداشته است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار اعضای هیأت رئیسه، اعضای کمیسیون کادرسازی، شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی و کارگروه انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، اظهار داشتند: در سالروز دیدار نمایندگان طلاب و فضلا با رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ قرار داریم و بنده به سهم خود صمیمانه از فعالیت های نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تقدیر و تشکر دارم؛ آن جلسه تاریخی نباید از خاطره ها فراموش شود و باید هرساله مورد مرور قرار گرفته و بر روی تکالیفی که در آن دیدار بیان شده و نقشه راهی که در راستای حوزه انقلابی ترسیم شده، سرمایه گذاری شود.

خوشبختانه حوزه علمیه پس از آن دیدار تاریخی، دست به کار شد و مجموعه ای را تنظیم نمود و به سراسر کشور به عنوان اصول و چارچوب حوزه انقلابی ابلاغ نمود؛ البته ابلاغ یک چارچوب، یک مقوله و اجرای آن مقوله دیگری است که باید مورد نظارت قرار گیرد.

مشکل امروز کشور ما ابلاغ نیست و قانون زیاد داریم؛ ما در اجرای قوانین دچار مشکل هستیم و اجرا حرف اول را می زند؛ اما مطابق با دستورات اسلامی، جامعه هم باید خواهان اجرای قانون باشد تا روی سعادت را ببیند.

خوشبختانه چند موضوعی که در فرمایشات رئیس مجمع نمایندگان طلاب و برخی از رؤسای کمیسیون ها بوده است، نشان دهنده این است که مجمع نمایندگان طلاب، مجمعی زنده، بالنده، پرتحرک، پویا، وظیفه شناس و مسئولیت پذیر است و در راستای حوزه انقلابی، گام های مناسبی را برداشته است؛ حوزه ای که به فکر اداره نظام و کادرسازی نباشد، حوزه بی تحرکی است؛ چراکه حوزه خاستگاه انقلاب است و اگر این حوزه، فکر و برنامه ای برای ادامه انقلاب نداشته باشد، از مسیر انقلاب خارج شده است.

کادرسازی برای نظام از وظایف حوزه است؛ البته این مسئله بر دوش دانشگاهیان نیز می باشد و حوزه و دانشگاه باید در کنار هم به این مسئله بپردازند و وحدت خود را در این مسئله نیز نشان دهند.

مرحوم آیت الله یزدی نیز در زمان حیات خود و در راستای کادرسازی برای نظام، منزل مسکونی خود را وقف نموده و در وقف نامه آورده اند: «این منزل را وقف کردم تا نیروهایی تربیت شوند که تأثیرگذار در اداره نظام باشند» که نشان دهنده اهتمام و دغدغه مرحوم آیت الله یزدی بوده است.

ایشان به وجود برخی مراکز حوزوی برای کادرسازی نظام اشاره کردند و اظهار داشتند: یکی از نکاتی که قبل از موضوع کادرسازی باید به آن بپردازیم، شناخت داشته های فعلی حوزه است؛ امروز افراد توانمند و دارای قابلیت در حوزه حضور دارند که شناخته شده نبوده و نمی توانیم از آنان بهره ببریم؛ پس نیاز است مجمع نمایندگان طلاب در این عرصه وارد شده و نیروهای توانمند و دارای قابلیت را شناسایی کرده و معرفی نماید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه غفلت از داشته های فعلی حوزه و تمرکز صرف به کادرسازی مناسب نخواهد بود، ابراز داشتند: امروز استان های گوناگون، نمایندگان طلابی دارد که می توانند نیروهای توانمند استان خود را معرفی کرده و طی لیستی همراه با نوع تخصص این عزیزان و جایگاهی که می تواند در آن خدمت نماید، از سوی رئیس مجمع نمایندگان طلاب به جامعه مدرسین معرفی شوند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساختند: حوزه انقلابی، حوزه دغدغه مند و به فکر نظام بوده و به فکر نیروهایی است که می خواهند این نظام را اداره کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کردند: یکی از مشکلات ما در زمان انتخابات این است که منتظر می مانیم چه کسانی ثبت نام کرده تا به ارزیابی آنان بپردازیم؛ یکی از موضوعاتی که می تواند در بحث کادرسازی برای نظام مورد توجه قرار گیرد، همین موضوع انتخابات است که باید افرادی را برای مناصب مهم کشور تربیت نماییم و از قبل، پیش بینی لازم را داشته باشیم.

خواست رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخابات در درجه اول، مشارکت حداکثری و مسئله بعدی، انتخاب دولتی جوان، انقلابی و حزب اللهی است و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در موضوع انتخابات ۱۴۰۰ ورود داشته و فعالیت هایی را انجام داده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشتند: مجددا سالروز دیدار نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب را تبریک عرض کرده و اگر هر سال زوایا و ابعادی از آن دیدار را برجسته نمایید، ارزشمند است و باید بر روی منویات ایشان کار کرد.

دیدگاه‌ها   

محمدبادلی
#2 محمدبادلی 1400-01-01 06:27
طلبه هایی که در این قسمت مشغول فعالیت هستند دستشان از خیلی چیز ها کوتاه است کار خاصی برای بقیه طلبه ها نمی توانند بکنند البته تا همین حد هم خوبه اما راضی کننده نیست
نقل قول کردن
سید کاظم
#1 سید کاظم 1399-12-27 08:05
خدماتی که مجمع نمایندگان طلاب به طلبه ها دارد زیاد دیده نمی شود بعضی از این نماینده ها خالصانه زحمت می کشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.